Mgr. Miroslav Libicher

Employee photo
Contact

 

Kat.mediál.a kulturál. studií a žurnal.

Filozofická fakulta

Křížkovského 14

3.13

Odborný asistent

discursive analysis, xenophobic discourse, fake news and desinformation, popular cinema, Indian cinema, culture and video game journalism

PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Libicher M. Čínské a indické cesty ke globálnímu filmovému blockbusteru. In Horáková J., Trampota T. (Eds.) Mediální (r)evoluce: Revoluční příběhy. 2019.
KAPITOLA V KNIZE
Libicher M. Diskursivní (sebe)konstrukce uživatelů při komunikaci na sociálních sítích. Veřejná komunikace. Vybrané oblasti a problémy komunikačních studií. 2022.
Libicher M. Filipínský film mezi exploatací a uměním. In Slavík J. (Eds.) 26. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava. 2022.
Libicher M. Jak nekritizovat islám. Stíny minaretů: Islám a muslimové jako předmět českých veřejných polemik. 2016.
Current courses
Course title Department/Abbrev. Semester Type Classes
Introduction to Media Studies KZU/SUSM ZS 2
Methodology of Scientific Work KZU/MOPBN ZS Se 4
Sociology of the media KSA/SME ZS 2
Introduction to Media Studies KZU/USMBN ZS 2
Fake News in the Centraleuropean Context KZU/FNCE ZS Se 2
Seminar on Bachelor Thesis KZU/SBP1N ZS Se 0
Seminar on Bachelor Thesis KZU/SBP2N ZS Se 0

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)