doc. Mgr. Pavel Zahrádka, Ph.D.
Adresa:
tř. Svobody 26
Místnost:
4.22
Pracovní zařazení:
- Docent (Kat.mediál.a kulturál. studií a žurnal.)
- Odborný vedoucí projektu (Kat.mediál.a kulturál. studií a žurnal.)
Odborné aktivity:
filozofie umění, estetika, sociologie kultury, etika nových médií, dopady jednotného digitálního trhu na audiovizuální průmysl
ČLÁNEK
Zahrádka P.
Research on the normativity of aesthetic judgements in film criticism.
Journal of Aesthetics & Culture.
2021.
Zahrádka P., Schmücker R.
‘We are Sorry This Video Is Not Available in Your Country’: An Ethical Analysis of Geo-blocking Audio-Visual Online Content.
Journal of Media Ethics.
2021.
Zahrádka P., Schmücker R.
‘We are Sorry This Video Is Not Available in Your Country’: An Ethical Analysis of Geo-blocking Audio-Visual Online Content.
Journal of Media Ethics.
2021.
Zahrádka P.
Evaluating Food and Beverage Experience: Paradoxes of the Normativity.
Eidos: a journal for philosophy of culture.
2020.
Zahrádka P.
Profesionální versus fanouškovská kulturní kritika: Kvalitativní výzkum sémantiky a normativity hodnocení filmových děl.
Iluminace.
2019.
Zahrádka P., Szczepanik P.
Jednotný digitální trh jako hrozba, nebo příležitost? Rekonstrukce postojů českých distributorů ke strategii pro vytvoření jednotného digitálního trhu v Evropě.
Iluminace.
2018.
Zahrádka P.
Ontologie díla v autorském zákoně České republiky.
Filosoficky Casopis.
2017.
Zahrádka P.
Estetické hodnocení v perspektivě estetického metarelativismu.
Filosofický časopis.
2016.
Zahrádka P.
Etika kopírování kulturních obsahů: Kvalitativní studie internetového pirátství v České republice.
Iluminace.
2016.
Zahrádka P.
Jozef Kovalčik and Max Ryynänen, eds., Aesthetics of Popular Culture: Whither the Aesthetics of Popular Culture?
The Central European Journal of Aesthetics.
2016.
Zahrádka P.
Existuje "velké" umění? Kritika axiologického základu uměleckého kánonu.
Filosofický časopis.
2015.
Zahrádka P.
Heteronomie estetické hodnoty.
Filozofia.
2015.
Zahrádka P.
Logicko-sémantická analýza estetických pojmů a její důsledky pro ontologii estetických vlastností.
Bohemica Olomucensia.
2015.
Zahrádka P.
Does “Great” Art Exist? A Critique of the Axiological Foundations of the Artistic Canon.
Proceedings of the European Society for Aesthetics.
2014.
Zahrádka P.
A Critique of Aesthetic Hierarchism and its Consequences for the Theory of Art, Art Criticism and Aesthetic Axiology.
Proceedings of the European Society for Aesthetics.
2013.
Zahrádka P.
Babovřesky a sociologie komerčního úspěchu: Proč má většinové publikum tak špatný vkus?
Aluze.
2013.
Zahrádka P., Karger T.
Být je mít: nové směry kritiky spotřební kultury, výzkumu trhu a marketingové komunikace.
Aluze.
2013.
Zahrádka P.
Je dobře, že se o ten film přeme.
MF DNES.
2013.
Zahrádka P.
Kritika estetického hierarchismu a její důsledky pro teorii umění, uměleckou kritiku a estetickou axiologii.
Slovo a smysl.
2013.
Zahrádka P.
Sociologická kritika filosofické estetiky.
Filosofický časopis.
2013.
Zahrádka P.
Zamyšlení nad pojmem populární kultury.
KROK : knihovnická revue Olomouckého kraje.
2013.
Zahrádka P., Ullrich W.
Kann die Hochkultur durch die Konsumkultur ersetzt werden?
Zeitschrift für Ästhetik und Allgemeine Kunstwissenschaft.
2010.
Zahrádka P.
Originalita v teorii umění: filozofický problém uměleckého falza.
Bohemica Olomucensia.
2010.
Zahrádka P.
Já a David Bowie.
Aluze.
2009.
Zahrádka P.
Může spotřební kultura nahradit vysokou kulturu?
Aluze.
2009.
Zahrádka P.
Vysoké versus populární umění.
Bohemica Olomucensia.
2009.
Zahrádka P.
Mýtus o mýtu krásy.
Aluze.
2008.
Zahrádka P., Lüdeking K.
Muß man in der Ästhetik Anarchist sein?
Zeitschrift für Ästhetik und Allgemeine Kunstwissenschaft.
2007.
Zahrádka P.
David Novitz, filozofie umění a hry na hrdiny.
Aluze.
2006.
Zahrádka P.
Pojem umění v analytické estetice.
Aluze.
2004.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Zahrádka P.
Ideál lidské krásy v perspektivě analytické estetiky.
Sborník Masmediálna komunikácia a realita I.
2009.
KNIHA - CELEK
Zahrádka P., Kotišová J.
Když je kritikem každý: Výzkum sémantiky estetického hodnocení.
2020.
ZAHRÁDKA P., STEJSKAL J., DADEJÍK O., KUBALÍK Š., KALNICKÁ Z., SCHMÜCKER R., ORTLAND E., THOMSON-JONES K.
Estetika na přelomu milénia: vybrané problémy současné estetiky.
In ZAHRÁDKA P. (Eds.)
2011.
Zahrádka P.
Vysoké versus populární umění.
Vysoké versus populární umění.
2009.
KAPITOLA V KNIZE
Zahrádka P., Leška R., Tomčík M.
Sozial-, Kultur- und Bildungsdienstleistungen der tschechischen Verwertungsgesellschaften aus der Perspektive ihrer Benefizient_innen.
Monopole im medienindustriellen Komplex? Verwertungsgesellschaften gestern, heute, morgen.
2023.
Zahrádka P., Macek J., Szczepanik P.
Introduction: Theorizing Digital Peripheries.
Digital Peripheries: The Online Circulation of Audiovisual Content from the Small Market Perspective.
2020.
Bilík P.
Small Country, Complex Film Policy: The Case of the Czech Film Funding System.
In Zahrádka P., Szczepanik P., Macek J., Stepan P. (Eds.)
Digital Peripheries.
2020.
Zahrádka P.
The Czech and Slovak Audiovisual Market as a Laboratory Experiment for the Digital Single Market in Europe.
Digital Peripheries: The Online Circulation of Audiovisual Content from the Small Market Perspective.
2020.
Zahrádka P., Szczepanik P.
The White Elephant in the Room: Implications of the Digital Single Market Strategy for Film and Television Distribution in the Czech Republic.
Cambridge Handbook of Intellectual Property in Central and Eastern Europe.
2019.
Zahrádka P.
Geo-blocking: Protection of Author’s Rights, of Cultural Diversity, or of an Outdated Business Model?
Jahrbuch für Recht und Ethik / Annual Review of Law and Ethics.
2018.
Zahrádka P., Macek J.
Online Piracy and the Transformation of the Audiences’ Practices: Case of the Czech Republic.
The Aesthetics and Ethics of Copying.
2016.
Zahrádka P.
Estetika spotřební kultury.
Spotřební kultura: Historie, teorie a výzkum.
2014.
Zahrádka P.
Úvod do historie, teorie a výzkumu spotřební kultury.
Spotřební kultura: Historie, teorie a výzkum.
2014.
Zahrádka P., Sedláková R.
Introduction: Consumer Culture Between Aesthetics, Social Distinction and Ecological Activism.
New Perspectives on Consumer Culture Theory and Research.
2012.
Zahrádka P., Sedláková R.
Theory and Research on Consumer Culture in the Czech Republic before and after 1989.
New Perspectives on Consumer Culture Theory and Research.
2012.
Zahrádka P.
Současná problematika vysokého a populárního umění.
In Šubrt J. (Eds.)
Soudobá sociologie IV. Aktuální a každodenní.
2010.
Zahrádka P.
Mýtus o mýtu krásy.
Média dnes : reflexe mediality, médií a mediálních obsahů.
2008.
ABSTRAKT
Zahrádka P.
Copyright Art. Aesthetical, Legal, Ontological, and Political Issues.
Aluze.
2005.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Zahrádka P.
Metodika výzkumu exportu české hudby.
2023.
Zahrádka P.
Aesthetics of Consumer Culture.
2014.
Zahrádka P.
Does Great Art Exist? A Critique of the Axiological Foundations of the Artistic Canon.
2014.
Zahrádka P.
Heteronomy of Aesthetic Value.
2014.
Zahrádka P.
Hoch und niedrich in der Kunst: soziologische Kritik.
2014.
Zahrádka P.
Sociology of Aesthetic Value.
2014.
Zahrádka P.
Critique of Aesthetic Hierarchism and its Consequences for the Theory of Art, Art Criticism and Aesthetic Axiology.
2013.
Zahrádka P.
Sociological Criticism of Aesthetic Hierarchism.
2013.
Zahrádka P.
Diskuse o rozdílu mezi vysokým a populárním uměním a její důsledky pro uměleckou kritiku.
2012.
Zahrádka P.
Kulturelle Elite und Geschmack.
2012.
Zahrádka P.
Politické umění v Čechách.
2012.
Zahrádka P.
Salon umění v DOXu – (medvědí) služba umění? Kontroverze kolem výstavy Salon umění.
2012.
Zahrádka P.
Sociological Challenges to Philosophical Aesthetics: Aesthetic Scepticism and Aesthetic Historicism.
2012.
Zahrádka P.
The Distinction between High and Popular Arts and Its Consequences for Art Criticism.
2012.
ZAHRÁDKA P.
Sociological Challenge to Aesthetics.
2011.
ZAHRÁDKA P.
Wertkonflikte.
2011.
ZAHRÁDKA P.
Ideál lidské krásy jako sociální konstrukce.
2009.
ZAHRÁDKA P.
Originalita v teorii umění.
2009.
ZAHRÁDKA P.
Umění - neznámá publika.
2009.
ZAHRÁDKA P.
Zur Biographie des Begriffs der populären Kultur.
2009.
ZAHRÁDKA P.
Estetický hierarchismus v estetice.
2008.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Zahrádka P., Klementová M., Naray M.
Re:Connect 2023: Panel k výzkumu.
2023.
Sedláková R., Zahrádka P., Kubová V., Chytková Z.
Consumer Culture: between aesthetics, social distinction and ecological activism.
2010.
Zahrádka P., Topinka D.
Kultura - moc - identita.
2009.
RECENZE
Zahrádka P.
Ästhetische Gegenstände: Prolegomena zu einer künftigen Ästhetik.
Estetika.
2006.
Zahrádka P.
Umění a falzum.
Aluze.
2005.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
Zahrádka P.
The Ethics of Copying.
2014.
Zahrádka P.
Korruption: Vertrauen, Verantwortung, Vorteilsnahme.
2013.
Zahrádka P.
Institute on U.S. Culture and Society (New York University).
2012.
PROJEKT
Zahrádka P.
ESF; OP VK: Vytvoření systému řízení kvality zahraničních pracovních stáží studentů UP.
ESF.
2012.
Zahrádka P.
IGA: Příprava a vydání kolektivní monografie o teorii a výzkumu.
FF UP.
2012.
ZAHRÁDKA P.
Kritik der Konsumkultur.
AKTION Česká republika - Rakousko.
2012.
Zahrádka P.
Příprava a vydání kolektivní monografie New Perspectives on CCT and Research.
Podpora mladých akademických pracovníků FF UP v roce 2012 (RP 2012).
2012.
ZAHRÁDKA P.
Sociologická kritika estetické autonomie.
GAČR.
2011.
ZAHRÁDKA P.
Forschungsaufenthalt an der Universität Münster.
DAAD.
2010.
ZAHRÁDKA P.
Rozvojový projekt FF UP - Vytvoření platformy pro pedagogickou a badatelskou spolupráci mezi FF UP a aplikační sférou.
FF UP.
2010.
ZAHRÁDKA P.
Rozvojový projekt na podporu publikační excelence FF UP.
Rozvojový projekt na podporu publikační excelence FF UP.
2010.
ZAHRÁDKA P.
Ästhetik der Konsumkultur - Forschungsaufenthalt an der Staatlichen Hochschule für Gestaltung Karlsruhe.
Ministerium für Wissenschaft, Forschung und Kunst des Landes Baden-Württemberg.
2009.
ZAHRÁDKA P.
Kulturstudien in Mitteleuropa - Forschungsaufenthalt an der Universität Wien.
AKTION Česká republika - Rakousko.
2009.
ZAHRÁDKA P.
Rozvojový projekt FF UP Rozvoj kabinetu interkulturních studií.
FF UP.
2009.
ZAHRÁDKA P.
Vydání disertační práce Vysoké versus populární umění - RP na podporu individuálního rozvoje mladých akademických pracovníků FF.
RP na podporu individuálního rozvoje mladých akademických pracovníků FF.
2008.
PŘEKLAD
ZAHRÁDKA P.
Gibt es ein ontologisches Problem des Kunstwerks?
Estetika na přelomu milénia: vybrané problémy současné estetiky.
2011.
ZAHRÁDKA P.
The Limits of Conceptual Analysis in Aesthetics.
Estetika na přelomu milénia: vybrané problémy současné estetiky.
2011.
Zahrádka P., Janátová M.
Art, Narrative, and Human Nature.
Aluze.
2009.
Zahrádka P.
Disputes About Art.
Aluze.
2006.
Zahrádka P.
K reformě estetiky jako vědy.
Estetika.
2005.
SERIÁLOVÁ PUBLIKACE
..
Kultura - Média - Komunikace Speciál.
In Foret M., Topinka D., Zahrádka P., Fafejta M., Hrabal J. (Eds.)
Kultura - Média - Komunikace Speciál.
2009.
ZPRÁVA
Zahrádka P., Škurek M., Leška R.
Podmínky výkonu tvůrčí práce a sociálního zabezpečení autorů a výkonných umělců ve vybraných profesích vykonávaných ve svobodném povolání a návrhy na zlepšení.
In Zahrádka P. (Eds.)
2023.
Zahrádka P.
Přínos veřejných licencí pro online strategii České televize.
2023.
Zahrádka P., David I., Leška R., Krša M., Szczepanik P.
Návrhy na podporu kulturního sektoru v reakci na pandemii COVID-19 a vzestup online distribuce.
2022.
Zahrádka P., David I., Leška R., Čtveráčková M., Rostislav S., Hodonický V., Tomčík M.
Samplování a remixování v elektronické hudbě: E(ste)tické a právní problémy hudební tvorby.
2022.
Zahrádka P., Leška R., David I., Szczepanik P., Velflová L., Pavlišová J., Zelená L., Myška M.
Dopad epidemie nemoci COVID-19 na distribuci, prezentaci a monetizaci kulturního obsahu: hudba, film a divadlo.
In Zahrádka P. (Eds.)
2021.
Zahrádka P., Leška R., Szczepanik P.
Význam teritoriality pro audiovizuální průmysl v ČR: Rekonstrukce postojů českých distributorů ke strategii pro vytvoření jednotného digitálního trhu v Evropě a analýza dopadu legislativních změn na obchodní modely audiovizuálního průmyslu na malém trhu.
2019.
Szczepanik P., Zahrádka P., Polčák R., Galajdová D., Macek J., Žádník Š., Karger T., Kotišová J., David I., Leška R.
Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh.
In Szczepanik P., Zahrádka P. (Eds.)
2018.
Zahrádka P., Szczepanik P.
Přeshraniční dostupnost audiovizuálních online obsahů chráněných autorským zákonem: Kontextuální analýza.
2016.
Zahrádka P.
Přeshraniční přenositelnost online služeb poskytujících audiovizuální obsah: Analýza dopadu na produkci, distribuci a spotřebu audiovizuálních obsahů.
2016.
Zahrádka P.
Copyright & Art. Aesthetical, Legal, Ontological, and Political Issues.
Aluze.
2005.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.